A A A K K K
для людей із порушенням зору
Дальницька громада
Одеська область, Одеський район

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 01.10.2020 08:57
Кількість переглядів: 502

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

 

1.Інформаціяпро замовника:

1.1. Дальницька сільська рада, фактична адреса: 67842, Одеська область, Овідіопольський район, с. Дальник, вул. Дружби, 126, код ЄДРПОУ 04380270.

Голова сільської ради  Сергій Іванович Крутюк.

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування. Планована діяльність, її характеристика.

Містобудівна документація «Внесення змін до генерального плану села Барабой та села Богатирівка Дальницької сільської ради Овідіопольського району Одеської області поєднаного з планом зонування території населеного пункту у складі генерального плану, зі зміною меж села Барабой та села Богатирівка». 

Містобудівна документація розроблена  ФО-П Балєв О.А. відповідно до договору, укладеного з Дальницькою сільською радою на основі:

  • рішення Дальницької сільської ради № 30 від 28.03.2016р.
  •  завдання на розроблення містобудівної документації, затверджені замовником.

При розробці документації були використані наступні матеріали:

- відомості містобудівної документації «Генеральний план с. Барабой», розробленої проектним інститутом «Діпромісто» та затвердженої у 1979році;

- відомості містобудівної документації «Схема планування Одеської області», розробленої проектним інститутом «Діпромісто» та затвердженої у 2013році;

- відомості містобудівної документації «Схема планування Овідіопольського району», розробленої проектним інститутом «Архікон» та затвердженої у 2014році;

- актуалізована картографічна основа у цифровій формі, виконана ДНВП «УКРІНЖГЕОДЕЗІЯ» у 2009 році;

- постанова КМ України від 25.05.2011року №555 «Про затвердження порядку проведення громадських слухань з метою врахування громадських інтересів під час розробки проектів містобудівної документації на місцевому рівні».

Метою розроблення детального плану території є:

  • створення територій виробничої сфери;
  • освоєння вільних територій в межах населеного пункту під житлову та громадську забудову;
  • реконструкція кварталів існуючої житлової садибної забудови;
  • створення площі рекреаційних зон, шляхом реконструкції існуючих та утворенням нових на вільних сільських землях;
  • розширення мережі транспортної інфраструктури (мережа нових вулиць та проїздів).

Необхідність в даній роботі продиктована необхідністю розвитку нової житлової забудови, закладів культурно-побутового обслуговування населення ( лікарня, дитячі садки та освітні заклади, покращення існуючого функціонального зонування території, удосконалення вулично-дорожньої мережі та інженерної інфраструктури.

Основні проектні показники розраховані на етап 20 років, базуються на демографічному і соціально-економічному прогнозах, є орієнтовними.

Проект  розроблений на розрахунковий період до 2040 року.

Існуючий стан.

До Барабойської сільської ради підпорядковані наступні населені пункти: с. Барабой та с. Богатирівка. Площа с. Барабой станом на 01.01.2016р. становить 315,07 га, населення - 1563 особи. За групою поселень с. Барабой відноситься до середнього поселення.

С. Барабой є центром Барабойської сільської ради, розташоване на відстані 7 км від районного центру смт. Овідіополь Овідіопольського району Одеської області і являється його адміністративно-територіальною одиницею. Населений пункт має витягнуту форму розділену на дві частини.

З північного напрямку територія Барабойської сільської ради межує з землями Доброолександрівсткої сільської ради Овідіопольського району; зі східного напрямку – з землями Молодіжненської сільської ради Овідіопольського району; з півдня – з землями Дальницької сільської ради Овідіопольського району; з заходу – з землями Овідіопольської сільської ради Овідіопольського району; з північно-східної – з землями Великодолинської сільської ради Овідіопольського району.

На відстані 21 км від межі населеного пункту проходить автомобільна дорога Одеса-Рені. Вздовж східної частини території населеного пункту проходить залізнична колія одноколійна електрифікована лінія I-ої технічної категорії (Аккаржа – Кароліно-Бугаз).

Існуючий житловий фонд складає приблизно 51,5 тис. м2 загальної площі.

В межах території населеного пункту розміщені квартали садибної житлової забудови з присадибними ділянками, багатоквартирними будівлями та громадськими будівлями.

На території населеного пункту функціонують такі об’єкти культурно-побутового обслуговування як: загальноосвітня школа, дитяча дошкільна установа, будівля сільської ради, сільський клуб на 250 місць, бібліотека, фельдшерсько-акушерський пункт, храм, кафе та бар, магазини продовольчих та непродовольчих товарів.

В с. Барабой розташований орган місцевого самоврядування – будівля сільської ради.

В межах населеного пункту розташований загальносільський стадіон.

Існуюча мережа об`єктів культурно-побутового призначення с. Барабой Барабойської сільської ради розвинена досить добре

Село Барабой не характеризується наявністю великих промислових та сільськогосподарських підприємств. В центрі села є завод первинного виробництва вина та виробниче підприємство. На півночі розташован комплекс будівель та споруд колишнього фермерського господарства. На північному заході поза межами села розташована ферма та сільськогосподарське підприємство.

В центральній частині села розташована будівля не добудованої школи.

На трасі Р70 розташована АЗС та придорожній комплекс з кафе і магазинами.

Комунальна зона представлена 2 діючими кладовищами традиційного поховання із санітарно-захисною зоною 300м.

Організація особистого підсобного господарства. Особисте підсобне господарство передбачено на присадибних ділянках, площа яких для нової забудови намічається в межах 0,25 га, як і для тої, що зберігається.

Промислова зона. Існуючий зернотік передбачено до виносу з території існуючого громадського центру до території новоствореного промислового вузла на південному заході від села. На його території проектується пожежне депо. Також не діюча ферма на півдні села передбачена до часткової реконструкції у складські приміщення. Існуюча, поза межами села, виробнича зона на південному заході запроектована для подальшого розвитку та утворення повноцінного виробничого району. В межах села Барабой розташован завод первинного виробництва вина в межах санітарно-захисної зони якого розташовані житлові будівлі.

Джерелом водопостачання с. Барабой є підземний водоносний горизонт. На даний час населення та громадські споруди користуються шахтними колодязями, розміщеними, переважно, на присадибних ділянках. Водопровідна система не вирішує питань пожежогасіння та не у повному обсязі – водопостачання.

Відповідно до інформації з листа Барабойської сільської ради №63 від 09,02,2017, населений пункт  с. Барабой не забезпечується централізованим водопостачанням.

У зв’язку зі збільшенням кількості населення за рахунок будівництва нового житла, що передбачається проектом, існуюча водопровідна система потребує суттєвої модернізації.

Передбачається розташування свердловин у різних частинах території села, на відстанях, які виключають взаємне перекривання їх гідравлічних радіусів впливу.

Загальна потреба водопостачання на 01.01.2016 складає 0,9 тис.м3/добу.

На території с. Барабой відсутня система централізованого каналізування, також відсутнє централізоване відведення та очищення дощових та снігових вод.

Електропостачання споживачів електроенергії с. Барабой Овідіопольського району здійснюється від трансформаторної підстанції енергосистеми Одеської області.

Споживачі в межах села отримують електроенергію по мережах 10 кВ та 0,4кВ, які виконані повітряними лініями від трансформаторних підстанцій ТП-10/0,4 кВ. В селі діє 8 трансформаторних підстанцій загальною потужністю 1323 кВА. Це такі трансформаторні, як КТП-143, КТП-148, КТП-144.

Існуючі електромережі 10 кВ виконані на залізобетонних опорах та знаходяться в задовільному стані. Існуючі електромережі 0,4 кВ виконані на залізобетонних опорах та частково знаходяться в незадовільному стані. Загальна потреба по електропостачанню на 01.01.2016 складає 340 тис. кВт/рік.

Відповідно до інформації Барабойської сільської ради, с. Барабой газифіковане.

Зв'язок, радіомовлення, телебачення. У с. Барабой Овідіопольського району встановлена автоматична телефонна станція координатного типу монтованою ємністю 50 номерів. Задіяна ємність складає 10 номерів. Телефонні мережі побудовані на опорах зв’язку кабелем.  В межах території с. Барабой розташовані одна антена радіолокаційних станцій.

Теплопостачання. Опалення існуючих садибних житлових будинків с. Барабой здійснюється поквартирно від автономних побутових теплогенераторів, що працюють на твердому паливі. Опалення громадських споруд здійснюється від місцевих теплогенераторних, що працюють на твердому паливі.

За наявною інформацією Департаменту екології та природних ресурсів Одеської області на території с. Барабой Барабойської сільської ради Овідіопольського району Одеської області розташовано 8 артезіанських свердловин. Очисні споруди не значаться. В межах с. Барабой протікає річка Барабой. На півночі знаходиться водосховище.

Інформація щодо місць видалення відходів (МВВ) на території с. Барабой Овідіопольського району Одеської області відсутня.

Відповідно до інформації наданої Барабойською сільською радою, в межах села відсутні офіційно зареєстровані місця відалення відходів.

Відповідно до інформації Управління Держспоживчслужби в Овідіопольському районі від 21.03.2017р. №1718/0594, на території с. Барабой відсутні типові скотомогильники, однак на момент функціонування господарства КСП «Зоря» був створений пристосований скотомогильник. Захоронень трупів тварин, які загинули від сибірки, сказу, трихінельозу, емкару, сапу здійснено не було. На даний час скотомогильник не функціоную та частково засипаний ґрунтом.

На  підставі  комплексної  оцінки  території  можливо  зробити  такі  висновки:

  • в існуючих та проектних межах відсутні території та об’єкти природно-заповідного фонду, елементи екологічної мережі та території, зарезервовані для наступного заповідання;
  • навколо проектованої території відсутні землі державного лісового фонду;
  • інженерне підготовлення території та комплексний благоустрій території потребує удосконалення, на території відсутні озеленені території загального користування;
  • згідно з інформацією Причорноморського державного регіонального геологічного підприємства від 28.03.2017р. №02/231, на території с. Барабой родовищ твердих корисних копалин не зареєстровано;

Згідно зі ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини», з метою захисту традиційного характеру середовища окремих пам’яток, навколо них мають встановлюватися зони охорони пам’яток: охоронні зони, зони регулювання забудови. Межі, та режими використання зон охорони окремих пам’яток визначаються відповідною науковою документацією, розробленою спеціалізованою організацією із залученням сертифікованого спеціаліста та затверджуються відповідним органом охорони культурної спадщини.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі, щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Внесенням змін до генерального плану визначені потреби в територіях для забудови, межі перспективного розвитку населених пунктів, межі функціональних зон, розміщення об’єктів культурно-побутового, житлового та промислового призначення, розміщення нових озеленених територій загального користування, загальний стан довкілля та заходи щодо поліпшення екологічного й санітарно-гігієнічного стану населених пунктів, транспортної та інженерної інфраструктури, заходи щодо санітарного очищення території, заходи щодо охорони об’єктів культурної спадщини.

На проектованій території розміщуються нові підприємства комунальної та сільськогосподарської діяльності, виробничого комплексу.

Таким чином, містобудівна документація визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища на території населених пунктів.

4. Ймовірні наслідки:

Серед основних факторів впливу, пов’язаних із виконанням внесених змін до генерального плану села, наступні:

- ймовірне зниження якості атмосферного повітря через підвищення транспортного руху внаслідок розвитку села та розширення мережі транспортної інфраструктури (мережа нових вулиць та проїздів);

- газифікація сіл призведе до зменшення викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря за рахунок переведення опалення з твердого на газоподібне паливо;

- забезпечення садибної забудови індивідуальними очисними спорудами, а також влаштування дощової каналізації з попередньою очисткою стоків з території села, виробничих та комунальних підприємств дозволить знизити рівень забруднення водних об’єктів на ґрунтів.

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

- на атмосферне повітря – незначне при проведенні будівельних робіт та реконструкції вулиць та проїздів; при експлуатації – при русі автотранспорту по вулицях та проїздах, роботі очисних споруд виробничих та господарсько-побутових стоків.

- на водне середовище – при будівництві – незначне; в процесі експлуатації: водопостачання – із проектованих артезіанських свердловин; водовідведення виробничих та господарських стоків передбачається у індивідуальні очисні споруди; водовідведення дощових стоків - спільно з умовно чистими зливними водами на рельєф або використовують на полив доріг та зелених насаджень.

- на ґрунт – тимчасове незначне у період будівництва. При експлуатації – допустиме при виконанні заходів, передбачених проектом.

- акустичний вплив - незначний, в межах допустимого;

- відходи – при будівництві – підлягають збору та вивезенню на звалище ТПВ чи згідно з  договорами зі спеціалізованими організаціями – на переробку чи утилізацію; при експлуатації – допустиме при виконанні заходів, передбачених проектом

- електромагнітне випромінювання - згідно з нормативними вимогами.

- на населення – негативний вплив не очікується за умови виконання заходів, передбачених проектом.

б) для територій з природоохоронним статусом – наслідки не очікуються у зв’язку з відсутністю в межах розробки  детального плану територій з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі, для здоров’я населення – зважаючи на географічне положення села, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану території для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено – Не передбачаються.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки - додаткові дослідження не передбачаються.

Критеріями, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки є дотримання діючих екологічних і санітарно-гігієнічних нормативів.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування – згідно з проектом генерального плану.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку – згідно пропозицій Департаменту екології та природних ресурсів Одеської ОДА та Департаменту охорони здоров’я в Одеській області.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:

Дальницька сільська рада.

67842, Одеська область, Овідіопольський р-н, с. Дальник, вул. Дружби, 126, телефон (04851) 49-100, e-mail:  http://dalnycka.gromada.org.ua/

Дальницький сільський голова – Крутюк Сергій Іванович.

Строк подання зауважень становить 15 днів з дня публікації заяви (відповідно до пп.5, 6 ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

 

 

Голова

Дальницької сільської ради                                              С.І. Крутюк

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора